Ігровий посібник
«Музичні сходинки»
Мета: Навчити дітей слухати музику уважно, розвивати у дітей відчуття руху
мелодії вверх і вниз, ладове відчуття, виховувати естетичний смак, бажання
співати, інтерес до музичних занять.
Матеріали: Драбинка із семи сходинок; іграшки ( ведмедик, зайчик, лялька); дитячі
музичні інструменти ( металофон, губна гармошка ).
Хід гри:
Дитина – ведучий виконує на будь-якому
інструменті мелодію, інша дитина визначає рух мелодії ( вгору, вниз або на
одному звуці) та відповідним чином пересуває іграшку по сходинках драбинки
вверх, вниз або на одній сходинці. Наступна дитина діє іншою іграшкою. У грі
беруть участь декілька дітей. Також гра може використовуватись для
розспівування, де муз.керівник грає на інструменті рух мелодії вгору, вниз або
на одній ноті, дитина – ведучий рухає іграшкою відповідно руху мелодії, а інші
діти показують рух мелодії руками. У грі можуть брати участь всі діти.
Ігровий посібник
«Музична галявина».
Мета: Формувати у дітей навички слухання музики, розвивати метро – ритмічний
слух, увагу, пам`ять, мислення, виховувати бажання приймати участь у музичних заняттях,
прищеплювати любов до мистецтва.
Матеріали: Велика галявина з ілюстраціями ( сонечко, хмарки, веселка з нотами, лісові
звірята, ялинки); зображувальні картки різних розмірів : довга нота – велика
картка, коротка нота – мала картка , а саме:
1). Потяг –
вагончики великі і малі.
2). Хмарка –
крапельки великі і малі.
3). Пташка, яка
співає – ноти великі і малі.
4). Квітка дзвоника
– дзвіночки великі і малі.
Хід гри.
1 варіант:
Муз.керівник відбиває ритмічний малюнок, всі
діти повторюють, а дитина ведучий виставляє на галявині зображувальні картки,
які відповідають довжині ноти ( короткої чи довгої ) по порядку заданого ритму.
2 варіант:
Дитина – ведучий сама придумує ритмічний малюнок, виставляє на
галявині відповідні картки, а всі діти проплескують заданий ритм.
Гра може
використовуватись у різновікових групах, приймати участь можуть як і 2 – 3
дитини, так і група дітей.
Ігровий посібник
«Музичний будиночок»
Мета: Навчити дітей сприймати музику уважно, зацікавлено. Закріпити уявлення про
основні жанри музики ( пісню, танець, марш), звучання музики в різних
регістрах, вміння розрізняти виконавський склад. Розвивати звуковисотний слух,
логічне і образне мислення, увагу, пам`ять дітей;
здатність розрізняти звучання струнних, ударних, клавішних та народних
інструментів. Розвивати у дітей емоційний відгук на музику, бажання її слухати.
Виховувати естетичний смак, дружні взаємини у грі, інтерес до музичних занять і
бажання приймати участь у заняттях.
Матеріали: будиночок, демонстраційні картки, аудіо записи.
Хід гри:
Муз.керівник
пропонує дітям послухати музику і вгадати, що відбувається в будиночку, зокрема
у віконечку відповідного кольору. Муз.керівник грає на фортепіано, або включає
аудіо запис. Якщо звучить музика в різних регістрах – то діти вгадують які
звірята живуть у будиночку. Дитиною чи вихователем відкривається віконечко і
діти переконуються чи правильно назвали. Якщо звучить, наприклад, «Марш»
Д.Шостаковича, «Дитяча полька» М.Глінки, укр.нар.пісня «Подоляночка» - діти
вгадують що роблять у будиночку (співають, танцюють чи крокують). Також,
відповідно музиці діти вгадують звучання різних інструментів та виконавський
склад при співі ( соло, дует, тріо). Гра може проводитись у різновікових групах







Немає коментарів:
Дописати коментар