Авторські розробки

Ігровий посібник
«Музичні сходинки»
        



  Мета: Навчити дітей слухати музику уважно, розвивати у дітей відчуття руху мелодії вверх і вниз, ладове відчуття, виховувати естетичний смак, бажання співати, інтерес до музичних занять.
  Матеріали: Драбинка із семи сходинок; іграшки ( ведмедик, зайчик, лялька); дитячі музичні інструменти ( металофон, губна гармошка ).

Хід гри:
  Дитина – ведучий виконує на будь-якому інструменті мелодію, інша дитина визначає рух мелодії ( вгору, вниз або на одному звуці) та відповідним чином пересуває іграшку по сходинках драбинки вверх, вниз або на одній сходинці. Наступна дитина діє іншою іграшкою. У грі беруть участь декілька дітей. Також гра може використовуватись для розспівування, де муз.керівник грає на інструменті рух мелодії вгору, вниз або на одній ноті, дитина – ведучий рухає іграшкою відповідно руху мелодії, а інші діти показують рух мелодії руками. У грі можуть брати участь всі діти.
  Гра використовується для дітей середньої і старшої групи.











Ігровий посібник

«Музична галявина».


  Мета: Формувати у дітей навички слухання музики, розвивати метро – ритмічний слух, увагу, пам`ять, мислення, виховувати бажання приймати участь у музичних заняттях, прищеплювати любов до мистецтва.
  Матеріали: Велика галявина з ілюстраціями ( сонечко, хмарки, веселка з нотами, лісові звірята, ялинки); зображувальні картки різних розмірів : довга нота – велика картка, коротка нота – мала картка , а саме:
1). Потяг – вагончики великі і малі.
2). Хмарка – крапельки великі і малі.
3). Пташка, яка співає – ноти великі і малі.
4). Квітка дзвоника – дзвіночки великі і малі.

Хід гри.
1 варіант:
  Муз.керівник відбиває ритмічний малюнок, всі діти повторюють, а дитина ведучий виставляє на галявині зображувальні картки, які відповідають довжині ноти ( короткої чи довгої ) по порядку заданого ритму.
2 варіант:
  Дитина – ведучий  сама придумує ритмічний малюнок, виставляє на галявині відповідні картки, а всі діти проплескують заданий ритм.
  Гра може використовуватись у різновікових групах, приймати участь можуть як і 2 – 3 дитини, так і група дітей.







Ігровий посібник
«Музичний будиночок»
  Мета: Навчити дітей сприймати музику уважно, зацікавлено. Закріпити уявлення про основні жанри музики ( пісню, танець, марш), звучання музики в різних регістрах, вміння розрізняти виконавський склад. Розвивати звуковисотний слух, логічне і образне мислення, увагу, пам`ять дітей; здатність розрізняти звучання струнних, ударних, клавішних та народних інструментів. Розвивати у дітей емоційний відгук на музику, бажання її слухати. Виховувати естетичний смак, дружні взаємини у грі, інтерес до музичних занять і бажання приймати участь у заняттях.
  Матеріали: будиночок, демонстраційні картки, аудіо записи.
Хід гри:
Муз.керівник пропонує дітям послухати музику і вгадати, що відбувається в будиночку, зокрема у віконечку відповідного кольору. Муз.керівник грає на фортепіано, або включає аудіо запис. Якщо звучить музика в різних регістрах – то діти вгадують які звірята живуть у будиночку. Дитиною чи вихователем відкривається віконечко і діти переконуються чи правильно назвали. Якщо звучить, наприклад, «Марш» Д.Шостаковича, «Дитяча полька» М.Глінки, укр.нар.пісня «Подоляночка» - діти вгадують що роблять у будиночку (співають, танцюють чи крокують). Також, відповідно музиці діти вгадують звучання різних інструментів та виконавський склад при співі ( соло, дует, тріо). Гра може проводитись у різновікових групах



Немає коментарів:

Дописати коментар

Про мене

Р о манюк Яна Борисівна Посада – музичний керівник ДЗН №38 м.Чернівці Стаж роботи – 7 років Освіта – вища Категорія – вищ...