Досвід роботи
Музика - це сонце , зорі , небеса.
Музика - це честь і відвага.
Музика - це мудра порада.
Музика – троянди й спориші….
Музика живе в моїй душі.
Музика – найтаємничіше із всіх мистецтв. Вона здатна виражати найтонші рухи душі, непідвладні
слову. Незбагненна
влада музики над людиною. Вона примушує радіти й плакати, може допомогти
пережити горе, зняти душевний стрес, вилікувати сердечні рани.
Мистецтво
– це одна з невід’ємних частин людського життя. Забери його в людини, і
залишиться лише пуста оболонка без емоцій та змісту. Бути ситим та мати дах над
головою, на мій погляд, недостатньо.
Музика
- стародавній вид мистецтва, здатний об'єднувати людей, і в цьому її найбільша
сила. Різні за характерами, звичками, поглядами на життя, національністю,
пристрастями, моральними принципами люди в концертному залі, затамувавши подих,
однаково схвильовано й благоговійно завмирають під зливою дивовижних, чаруючих
звуків. І вже на другий план відходять життєві негаразди й турботи, залишається
тільки влада мистецтва, яке очищає душу від усього несуттєвого мізерного, буденного, підносить
нас до висот розуміння сенсу життя.
Закон «Про дошкільну освіту», Базовий компонент
дошкільної освіти в Україні націлюють на реформування та оновлення змісту, форм
і методів дошкільного виховання відповідно до вікових та індивідуальних
особливостей дітей. Це забезпечить всебічний розвиток дитини, відповідно до її задатків,
нахилів, здібностей, психологічних та фізіологічних особливостей, а також
потребу в реалізації власних творчих здібностей. Творчі здібності пов’язані із
створенням нового, оригінального продукту, із пошуком нових способів виконання діяльності.
Яскраво творчі здібності проявляються в музичній діяльності.
В процесі своєї педагогічної діяльності я прагну
знайти і створити оптимальні умови для розвитку творчих здібностей дошкільнят.
Саме це і спонукало мене до роздумів та професійних пошуків над даною темою: «Забезпечення
оптимальних умов для успішного розвитку творчих здібностей дошкільнят»
Як педагог-музикант, я вважаю, що
кожна дитина - це талант і цей дар потрібно знаходити, розвивати, і контролювати.
Дитяча музична творчість за своєю природою – синтетична діяльність. Вона може
проявлятися в усіх видах музичної діяльності: співі, ритміці, грі на дитячих
музичних інструментах, при сприйнятті музики, у музичних іграх.
Традиційною формою організації
навчально-виховного процесу в ДНЗ є заняття. Вважаючи себе креативною
особистістю, намагаюсь відійти від усталених стандартів і творчо підходжу до
проведення занять.
Починаючи з молодшого віку
дошкільнят, використовую посильні дітям творчі завдання. Успішність творчих
проявів дітей залежить від міцності співочих навичок, уміння виражати в співі
певні відчуття, настрої, співати чисто і виразно. Щоб зорієнтувати малюків у
пісенній творчості, я пропоную вправи для накопичення слухового досвіду,
розвитку музично-слухових уявлень. Мною були виготовлені музично-дидактичні
ігри, за допомогою яких діти розвивають свою творчість.
Так, гра «Музична драбинка» створена для розвитку
слуху та голосу. У цій грі діти вчаться розуміти напрямок руху мелодії,
звуконаслідувати її, самостійно створювати музичні образи у музичних казках,
вправах, поспівках тощо.
Гра «На музичній галявині»
спрямована на розвиток метро-ритмічного слуху. Діти відбивають ритмічний
малюнок за допомогою викладання музичної картини. Граючи в цю гру, діти можуть
самі створювати музичні малюнки, долучатися до фантазій та творчості своїх
ровесників.
Під час слухання музики я
застосовую авторську гру «Музичний будиночок». Гру використовую у всіх вікових
групах. Діти із задоволенням сприймають поданий мною матеріал та швидко його
запам`ятовують.
Велику увагу на заняттях приділяю
ознайомленню дітей з дитячими музичними інструментами. Особливість
елементарного музикування в тому, що всі діти мають можливість проявити себе
творчо. Об’єднуючись у невеликі оркестри, діти із задоволенням виконують
музичні мініатюри перед одногрупниками та батьками на дитячих ранках, на
квест-заняттях, на заняттях-концертах. Заняття планую використовуючи досвід
роботи відомих педагогів Карла Орфа, Золтана Кодая. Діти не тільки знайомляться
з власноруч виготовленими музичними інструментами, а й стають творцями казок,
улюблених персонажів, героїв із мультфільмів та дитячих фільмів. Щоб зацікавити
дітей та стимулювати розвиток їхньої фантазії, практикую на заняттях створювати
хор руками. Дітям це подобається, кожен з них може відчути себе диригентом,
композитором та солістом.
Широко у своїй роботі
використовую музикотерапію, як засіб розвивального та лікувального впливу на
дітей. Музикотерапевтичні заняття організовую за рекомендаціями практичного
психолога задля корекції фізичного та психічного стану дітей. На заняттях
застосовую:
Ø Релаксацію під музику;
Ø Медитацію під музику;
Ø Вокалотерапію;
Ø Музичні фізкультурні хвилинки;
Ø Бестінг (музичні вправи та ігри
для стабілізації психічного стану дітей);
Ø Музичні пальчикові ігри та
вправи.
Вихователям були запропоновані
добірки музичного матеріалу для музично-рефлекторного пробудження дітей після
денного сну, зокрема такі як: «Сеанс доброти», «Звуки природи», «Сеанс гарного
настрою», добірка дитячих пісень із мультфільмів «Усмішка». Логопедам надані
рекомендації щодо музикотерапії в системі корекції заїкання.
Для виявлення та розвитку творчих
здібностей саме через спів, мною був створений вокальний гурток «Домісолька»,
який працює з вересня 2013 року. Його діяльність планується згідно вимог
Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми для дітей від двох
до семи років «Дитина». Враховуючи індивідуальні особливості дітей та беручи до
уваги актуальність даного питання, гурток «Домісолька» намагається реалізувати
такі завдання:
Ø Формування співацькї постанови;
Ø Розвиток дихального апарату;
Ø робота над чіткою дикцією,
артикуляцією, фразуванням;
Ø формування правильного
звукоутворення;
Ø розвиток артистичності;
Ø залучення дітей до ансамблевого
співу;
Ø виховання любові до пісні.
Для розвитку пісенної творчості я
намагаюся збагачувати знання дітей різноманітним репертуаром: від народної
української пісні - до сучасної дитячої естрадної. Колектив «Домісолька» ще
досить молодий, але вже має перші здобутки: І місце у міському конкурсі
«Маленький крок на великій сцені» (2014р.)
Свої творчі здобутки зібрала та
узагальнила в авторському посібнику «Маленьке серце, піснею зігріте». Моєю метою було створити таку пісню, яка
відкриє перед дитиною світ хвилюючих, радісних переживань через явища природи,
родинні стосунки, повадки тварин. У збірку ввійшли пісні для дітей від трьох до
п’яти років, які є доступними за змістом
та мелодією. Сподіваюся, що запропонований пісенник сподобається дітям і всім,
хто причетний до музики, до чарівного світу мистецтва, виховуватиме в дітей
естетичні, моральні і духовні цінності, сприятиме всебічному розвитку
дошкільнят.
Невід`ємною частиною успішного
розвитку творчості дітей є тепла, дружня атмосфера в сім`ї і у дитячому
колективі. Як педагог, я спрямувала свою роботу на неперервний зв'язок між
родиною і дитячим садком. Щоб процес самовираження і самовдосконалення дітей
був плідним, провела ряд консультацій для батьків:
Ø Охорона дитячого голосу;
Ø Зробіть дитину рівноправним
учасником підготовки до дитячого свята чи розваги;
Ø Значення музично-пальчикових ігор
для розвитку творчого потенціалу найменших дітей дошкільного віку;
Ø Співайте діткам перед сном.
Комфортна психологічна атмосфера
в сім’ї і вміння батьків знайти вільний час для дитини допомагає розкрити
творчий потенціал маленького таланту. Я вважаю, що залучення батьків до свят,
розваг, тематичних виставок створює сприятливі умови для самовираження
маленької особистості. В моїй роботі вже стало традицією організовувати та проводити
родинні свята. Не тільки батьки, а й бабусі і дідусі, братики та сестрички
приймають участь у таких святах. Малята разом з родиною співають, танцюють,
грають на музичних інструментах, виконують інсценівки. Як педагог-музикант, я є
активним учасником свят та розваг. Під час таких заходів я граю ролі казкових
персонажів, разом з малечею беру участь в інсенівках, виконую сольні номери. Це
допомагає моїм побороти страх сцени, хвилювання, сором’язливість. Мною розроблено
та проведено ряд родинних свят:
Ø Ми всі - одна сім`я, ми всі - одна родина;
Ø Мамина пісня колискова;
Ø Зустріч у веселковій кав’ярні;
Ø Мама, тато, я – щаслива сім`я.
Я
вважаю, що саме співпраця з батьками є неабияким позитивним результатом у
розкритті дитячого творчого потенціалу. Важливо постійно стимулювати дитину до
музичної творчості, проявляти співчуття до її невдач, терпляче ставитися навіть
до незрозумілих дитячих фантазій, намагатися вилучити з ужитку зауваження та
засудження.
Естетично
привабливою формою мистецько-творчого відпочинку дітей є музичні розваги. Під
час організації музичних розваг опираюсь на різноманітний мистецький і життєвий
досвід дітей. Тематику музичних розваг обираю з вихователями, враховуючи при
цьому думку самих дітей і їхній вік. Так, мною були розроблені та проведені
розваги: «Зима з Весною зустрічаються», «Святий Миколай, до нас в гості
завітай», «Свято Іменинника», «Весняні квіти чарівні розквітають на землі», «Мені
сорочку мама вишивала».
Успіх
моєї діяльності залежить від тісної співпраці з вихователями. Дотримуючись
принципу паритетності, ми разом обираємо тематику, зміст навчально-виховної
роботи, спільними зусиллями готуємось до різних масових заходів, свят та розваг.
Залучення батьків до співпраці, виготовлення атрибутів, оформлення музичної зали,
підбір костюмів та ін. дає плідний результат.
Працюючи на посаді музичного
керівника, беру активну участь в методичній роботі ДНЗ. Для збагачення
педагогічного досвіду своїх колег, мною було проведено ряд консультацій та
рекомендацій для педагогів:
Ø Як налаштувати дітей перед
виступом на публіку;
Ø Музикотерапія як засіб
розвивального та терапевтичного впливу на дітей;
Ø Флеш-ігри для зняття напруги у
дітей перед виходом їх на публіку;
Ø Флеш-ігри для створення
позитивного настрою глядачів;
Ø Традиційні народні ігри для
літнього дозвілля дітей;
Ø Засвоєння та вивчення пісень
методом ейдетики.
Своїми набутками ділюся на
шпальтах фахової періодичної газети «Освіта Буковини». Тісно співпрацюю з
кафедрою музики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича та
з народним колективом «Смерічка» м.Вижниця, що дає мені можливість поповнювати
дитячий пісенний репертуар, здійснювати музичне аранжування моїх авторських
пісень, запис студійних фонограм.
Аналізуючи свій педагогічний
досвід, можу впевнено сказати: «Позитивного результату у створенні умов для
успішного розвитку творчих здібностей малюків досягнуто!» У дітей значною мірою
підвищився інтерес та зацікавленість до занять, до виступів, до спільної
діяльності, до музики загалом. Зріс рівень вокальних, інструментальних,
танцювальних, виконавських здібностей.
На мою думку, я зуміла достукатися до
дитячих сердець. Можу, вмію, хочу навчати та виховувати дітей! Це – нелегко,
але результат того вартий. Вірю, що моя праця допоможе розкрити в душах дітей
справжню музичність, тонке відчуття всього, що відбувається, емоційність,
чутливість, щирість і відкритість. Знаю, що моя професія – поклик моєї душі.
Borgata Hotel Casino & Spa To Host Job Fair in
ВідповістиВидалитиThe new $250K 광양 출장안마 job fair will be held at Borgata Hotel Casino 안양 출장샵 & Spa in Atlantic City 태백 출장마사지 on May 인천광역 출장샵 3, 경기도 출장샵 2021. Job fairs will take place from 8:00 AM